Feta Dip Mediterranean

Feta Dip Mediterranean

Ingat saya tomato yang disumbat, yang diilhamkan oleh pembuka di The Med di Boulder, Colorado? Saya rasa sudah tiba masanya untuk memperkenalkan anda kepada inspirasi itu sendiri:

Anda mahu beberapa, bukan? Jangan risau, jika anda beratus-ratus batu dari Boulder seperti saya, saya tahu bagaimana untuk mencipta semula di rumah. Rasa sedap dan [bonus!] Sangat mudah untuk dicampur bersama. Ini akan menjadi makanan pembuka yang sempurna untuk pesta, atau disajikan dengan tapas lain untuk hidangan ringan.

Berenang bergaya Mediterranean ini dibuat dengan feta, tomato segar, zaitun kalamata dan artichoke. Hidangkan dengan crostini gandum keseluruhan (atau keropok bebas gluten yang kuat), ia adalah pembuka mudah!

Bahan-bahan

  • 20 buah zaitun kalamata, dihiris menjadi tiga atau empat (kira-kira ⅓ cawan)
  • 3 roma tomato, biji dan potong dadu
  • 3 artichokes berkumpul, dicincang (kira-kira ½ cawan). Saya menggunakan artichoke kalengan yang dibungkus dalam air.
  • 2 ulas bawang putih, cincang
  • Garam laut, secukup rasa
  • ⅔ cup feta, dibahagikan
  • 1 sudu minyak zaitun

Arahan

  1. Panaskan ketuhar hingga 450 darjah dengan rak di kedudukan teratas.
  2. Campurkan bersama-sama zaitun kalamata, tomato, artichokes, bawang putih, dan ⅓ cawan keju feta. Masukkan garam laut secukup rasa.
  3. Campuran campuran ke dalam satu dan setengah cawan bekas yang selamat di dalam ketuhar atau beberapa ramekin selamat yang ketuhar. Teratas dengan keju feta yang masih ada dan gerimis dengan minyak zaitun.
  4. Bakar di atas rak selama 10 hingga 15 minit, sehingga keju feta menjadi cahaya keemasan.
  5. Sekiranya anda ingin roti bakar untuk crostinis, iriskan segelas gandum ke dalam kepingan kecil, berus dengan minyak zaitun dan bakar pada rak atas selama kira-kira lima minit.

Nota

Resipi yang diilhamkan oleh The Med di Boulder, Colorado.

▸ Maklumat Pemakanan

Maklumat yang ditunjukkan adalah anggaran yang disediakan oleh kalkulator pemakanan dalam talian. Ia tidak sepatutnya dianggap pengganti nasihat pakar pemakanan profesional.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: